ΕΡΓΟΣΕ: Φρένο στον διαγωνισμό για τη «ζωντανή» παρακολούθηση γεφυρών
Αντιμέτωπος με δικαστικές περιπέτειες βρίσκεται ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ, για την τοποθέτηση συστημάτων που θα παρακολουθούν «ζωντανά» την κατάσταση 14 γεφυρών στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός. Η μία προσφορά και οι αντιδράσεις.
Ακόμα πιο πίσω θα πάει η δρομολόγηση ταχύτερων συρμών στον σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης, αν υπάρξουν δικαστικές περιπέτειες σε έναν από τους κρίσιμους διαγωνισμούς για την αναβάθμιση της υποδομής που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για τον διαγωνισμό που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων σε 14 γέφυρες του νέου σιδηροδρομικού τμήματος Τιθορέα - Δομοκός, ώστε να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η κατάστασή τους.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 4.650.000 ευρώ, αλλά στον διαγωνισμό κατατέθηκε, κατά πληροφορίες, μόνο μία έγκυρη προσφορά, από τη γαλλικών συμφερόντων Osmos, μέσω της θυγατρικής/συνεργαζόμενης εταιρείας Osmos Hellas. Η δεύτερη προσφορά φαίνεται πως δεν καλύπτει τις απαιτήσεις της προκήρυξης και θα απορριφθεί. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ένας τρίτος ενδιαφερόμενος, που δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό, έχει ήδη καταθέσει προσφυγή στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, ενώ έχει ενημερώσει την ΕΡΓΟΣΕ πως θα κλιμακώσει τις δικαστικές ενέργειες.
Η «ζωντανή παρακολούθηση» της κατάστασης των γεφυρών θεωρείται κρίσιμο στοιχείο, ειδικά όταν γίνει η δρομολόγηση των ταχύτερων συρμών, με στόχο να μειωθεί η χρονική απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Είναι το τελευταίο βήμα, μετά την πλήρη ηλεκτροκίνηση της γραμμής, για να γίνουν πράξη οι πολυετείς εξαγγελίες σύμφωνα με τις οποίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να ανταγωνιστεί την αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, προσφέροντας ταχύτητα και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών. Οι Ιταλοί της FS θεωρούν πως το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι «φιλέτο» και γι' αυτό έδωσαν μάχη προκειμένου να επιταχυνθούν τα έργα.
Αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί μέσω του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ είναι «η προμήθεια μετά της εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία των Συστημάτων Ενόργανης Παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Monitoring System ή RTSMS) δεκατεσσάρων (14) μεγάλων Τεχνικών Έργων - Σιδηροδρομικών Γεφυρών, που κατασκευάστηκαν στη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Ν.Σ.Γ.Υ.Τ.) Τιθορέα - Δομοκός, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος για την παροχή, μεταφορά και επεξεργασία των δεδομένων, η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του συνόλου των εγκατεστημένων συστημάτων μετά την εγκατάστασή τους και κατά τη διάρκεια της τριετούς "καλής λειτουργίας του συνόλου των συστημάτων" της Σύμβασης».
Φώτης Κόλλιας
fotisk2@euro2day.gr
euro2day.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου